شهید فخرالدین مهدی برزی

نوشته ها و عکسهای باقیمانده از شهید و دوستان

شهید فخرالدین مهدی برزی

نوشته ها و عکسهای باقیمانده از شهید و دوستان

روز جانباز مبارک

این روز رو به همه جانبازان عزیز به خصوص جانبازان بی ادعای گردان حمزه تبریک میگم

و برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون دارم.

نظرات 2 + ارسال نظر
امامی چهارشنبه 15 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:33 ب.ظ

ممنون از شما وزحمات اقا مهدی که در راه ترویج فرهنگ ایثار وشهادت خالصانه تلاش میکنید.

خواهش می کنم
برای من که انجام وظیفه است و جداً یه افتخار بزرگه
مهدی هم که مهربونه و کلی همکاری میکنه
شما و دوستان هم که واقعا لطف می کنید و کلی به پربارتر شدن وبلاگ کمک می کنید به خصوص خود شما که مهدی همیشه از جانبازیها و فداکاریهاتون تعریف می کنه و الان هم که واقعا نمیدونم چه جوری از همکاری صمیمانه اتون تشکر کنم
انشالله داداشی خودش جبران می کنه :)

امامی چهارشنبه 15 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:07 ب.ظ

من از این شعر که همین امروز توی یه مراسمی یه عزیزی خوند خیلی خوشم اومد امید وارم که هر کسی میخونه خوشش بیاد متشکرم.............گوش کن تاسخن آغاز کنم

سخن آغـاز از آن خیـل سـرافـراز کنم

ز آنچه در سینه نهان داشتم ابراز کنم

تا به خون شهـدا فخـر کنیم نــاز کنیم

که سرافـرازترینند شهیـدان خـــــدا

چه رفیع است ومنیع است مقام شهــدا

راستـی شد که بپرسیم زافکـارشهیـد؟

شـده آیا که بخوانیـم از آثــار شهیــد؟

یا مگر نور گرفتیم ز انوار شهیــــــد

تا که آگـاه شویم از دل بیـدار شهیـــد

شهدا راچه مقامی است خدا داند وبس

وصف‌شان‌راچه‌کلامی‌است‌ خدا داند وبس

لب معنای وفـا را نه تو دانـی و نه من

سیـرة اهــل ولا را نه تو دانی و نه من

معنی نور هدی را نه تو دانی و نه من

قدر و شان شهدا را نه تو دانی و نه من

این شهیداست که دریافت وفا یعنی‌چه

تبعیت ز رســـــول و ز خدا یعنـی چه

خون پاک شهـدا هست چو مهر انــور

قطره قطره همه احیاگر و هم روشنگـر

خون‌بهای شهــــدا هست خدای داور

شیعه را هست شهـادت زعسل شیرین‌تـر

مرگ در بستر، بر شیعه بسی دشوار است

که شهـادت طلبی دائماً او را کار است

چه مقامی شهدا راست پیمبر داند

اسداله، علی، ساقی کوثر داند

پسر فاطمه ثارالله اکبر داند

قمر هاشمی، عباس دلاور داند این چه سری است خدایا بنمایان بر ما

که تبلور کند آن فیض الهی در ما

شهدا شمع شب افروز برای بشرند

شهدا شاخصه مکتب خیرالبشرند

شهدا نسل بشر را سوی حق راهبرند

مؤمنان را شهدا در همه جا تاج سرند

ما اگر تابع پیغمبر و قرآن هستیم

به خداوند که مدیون شهیدان هستیم

چه شد اینک که ز خط شهدا دور شدیم

همه اندر طلب جاه و زر و زور شدیم

چشم داریم ولی کورتر از کور شدیم

کور گشتیم و اسیر شب دیجور شدیم

رفت از یاد که بودیم و چه بر ما می‌شد؟

چه ستمها که به ما از ید اعدا می‌شد!!

گاه ما مدعی خط امامیم همه!

حافظ و یاور آن مشی و مرامیم همه!

به سخن اهل دوامیم و قوامیم همه!

مثلاً مدعی حفظ نظامیم همه!

لیک در قول و عمل از همه سو فاصله‌هاست

طول این فاصله دانی زکجا تا به کجاست؟

با تو ای مدعی جبهه و سنگر گویم

نه برای تو که، بر خویش مکرر گویم

نه همین ذکر لسانی است، به باور گویم

نه همین بار، که صد دفعة دیگر گویم

‹‹به عمل کاربرآید، به سخن‌دانی نیست››

کار ما روز جزا، غیر پشیمانی نیست بعضی امروز طلبکار تریم از شهدا!

به گمان ابد، بیدار تریم از شهدا!

گوئیا اینکه، سبکبارتریم از شهدا!

یار را در همه جا، یارتریم از شهدا!

همه جا صحبتمان خط امام است بلی!!

در عمل فاصله داریم از آن نور جلی

بی‌گمان هر که جدا گشت زخط شهدا

می‌شود از خط پیغمبر و اولاد جدا

نشنود گوش دلش حرف خدا را ابدا

زانکه شیطان زندش در همه اوقات صدا

دل هر کس که شود خانة شیطان ای وای

کی شود جایگه خالق منان ای وای

‹‹محسنی›› پیروی از دین به سخن کافی نیست

جز به ایمان و عمل گر نبود وافی نیست

تو چه دانی که شهید از من و تو شاکی نیست؟!

اینهمه دوری ما از شهدا حاکی نیست؟

سخن کن عاشق دلخسته جانان باشی

گر مسلمانی می‌کوش چو سلمان باشی

ماه شهریور و یادآوری از هفتة جنگ

گفت آن پیر که دیوانه ‌ای افکندی سنگ

سنگ انداز چه شد؟ کانهمه می‌گفت جفنگ

عزت از ما شده و سهم عدو هم شد ننگ

این همه عزت امروز ز خون شهداست

آری از خون شهیدان و عنایات خداست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد